18 септември 2014 г.

Телешки език в масло

   Обикновено порциите език в масло, които приготвям вкъщи са малки, както се казва за "мезе". Затова, когато купя език го измивам добре и го сварявам в херметическа тенджера. След това го "обелвам", разделям на няколко части и го замразявам във фризера. Така, когато ни се дохапва език в масло, изваждам една порция да се размрази  и избягвам дългото варене всеки път. 





Продукти
сварен език
масло
4 скилидки чесън
ок. 1 ч.ч. бяло вино /може и бира/
черен пипер
щипка червен пипер
сол, магданоз за наръсване




  Свареният език се нарязва на филийки и се запържва леко в масло. Когато се зачерви се прибавя счуканият чесън, запържва се още малко и се налива част от бялото вино. Така езикът се дозадушава, като периодично се долива от виното. Течността не трябва да е много, а само колкото да не загори ястието. Когато е почти готово се наръсва със сол, черен пипер и щипка червен пипер. 
  Приготвен по този начин, езикът става прекрасен и е чудесно предястие, което се комбинира чудесно и с бира и с вино. 


5 коментара:

  1. Aх,Радост....само ако знаеш каква радост :) е този език за очите ми......
    Прекрасни снимки!

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се , че ти харесва, Миленка! На мен в това хладно време все подобни неща започнаха да ми се въртят в главата :)

    ОтговорИзтриване
  3. хххехххе любимия ми деликатес :)
    И аз имам замразен във фризера :)
    Много апетитно поднесен при теб, Радост!

    ОтговорИзтриване
  4. Еха! Страхотно мезе! и аз последният път така замразих няколко езичета:))), но не съм го правила с бяло вино досега, а само с масълце, оцет и червен пипер. Ще взема да пробвам, изглежда апетитно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Радост,добре,че не влязох при теб на гладно,че вече да съм захапала монитора :) .
    Толкова да обичам такъв език и само заради него ще взема да си купя една херметическа тенджера :) .
    С чесън и вино си е повече от греховно удоволствие!

    ОтговорИзтриване