18 май 2017 г.

Качамак със сирене и масло

     Една истинска българска класика - запечен качамак със сирене и масло. Наистина не мога да не спомена колко ми допадна царевичният грис на Крина - фин и готов действително за две минути! Спаси ме докато се въртях из кухнята и се чудех какво да си измисля за вечеря при безглутеновата диета, на която съм сега.




Продукти:
200 г. царевичен грис Krina
800 мл вода
60 г масло
150 г. сирене
сол, шарена сол, червен пипер

   
     Царевичният грис се изсипва на тънка струйка във врящата подсолена вода при непрекъснато бъркане, за да се получи гладка кашичка. Вари се докато се сгъсти, но наистина всичко се получава много бързичко. Когато е готово се добавя част от маслото и се разбърква, докато се разтопи. Прехвърля се в намаслена тавичка, разпределя се равномерно и се наръсва с натрошеното сирене. Останалата част от маслото се разтопява, овкусява се с червен пипер и се залива качамакът.  Запича се във фурната и се поръсва с шарена сол или чубрица. Добър апетит! 



7 коментара:

  1. Чудесно и много, много вкусно простичко и леко ястие.Безглутеновата диета изисква употреба на различни по вид брашна, много кълнове и зеленина.Царевичното брашно в миналото е било много употребявано и затова са се запазвали зъбите.То е много полезно и благодатно за различни ястия.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хм, това за зъбите и царевичното брашно ми стана много интересно. Не го бях чувала, Ели. Поздрави и на теб!

      Изтриване
  2. Ех, какъв качамак правеше баба.... най-много обичах да си хапвам зимата, когато има хубава бистра зелева чорба. Бабите ни предадоха толкова много, а ние все търсим нещо ново и различно. Ще си врътна и аз един качамак тези дни, с много малсо и сиренце, като няма зелева чорба...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина често се вторачваме в новото и забравяме за онези простичките, вкусни и незабравими бабини рецепти от детството...А споменът за вкуса на бабините гозби си остава завинаги :)

      Изтриване
  3. Много ми допада така запечен, Радост :)
    Ще опитам и аз.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Запечен ми харесва много повече. Опитай и дано ти допадне и на теб. Поздрави!

      Изтриване