28 юни 2015 г.

Пресен грах с пилешко

   Пресният грах е едно от любимите ми ястия в края на пролетта, без значение дали със или без месо. Вкусът и нежността му изобщо не могат да се сравняват с тези на замразения и със сигурност си струва времето и за почистването му от шушулките и за отглеждането му.  Понякога на пазара съм виждала и готов почистен пресен грах. Времето за приготвянето му е наистина много малко, а ароматът който придават пресните подправки, прави ястието неустоимо апетитно. 


Продукти:
600 г пресен грах
600 г пилешко месо
1 стрък пресен лук
7 скилидки чесън
2 моркова
1/2 ч.л. червен пипер
олио, масло, сол
пресен магданоз
пресен копър
2 с.л. брашно






   Както вече споменах пресният грах се нуждае от много малко време за варене, затова започвам със сваряването на пилешкото месо дотолкова, че да може да се обезкости. За подобни ястие винаги предпочитам да използвам бутчета, но се получава прекрасно и с бяло месо. Докато се вари месото, грахът се измива, а зеленчуците са нареждат на малки парченца. 
   На дъното на теджера се разтопява маслото и в него за няколко минутки се задушават лукът, чесънът и морковите. Прибавя се грахът и се долива бульонът от пилешкото месо. Добавят се обезкостеното и нарязано на парченца пилешко месо и червеният пипер. Долива се още малко олио.  Ястието се връща на котлона и се вари, докато омекне грахът. Овкусява се със сол, а по желание може да се сгъсти с 1-2 с.л. брашно. Накрая се прибавят нарязаните на ситно пресен магданоз и копър. Добър апетит!


3 коментара:

  1. Никога не съм купувала,защото не ми е попадал,пресен грах,обаче винаги съм си мислела,че се готви по-бавно и иска повече варене,а ти сега ме убеди в обратното,Радост!Страхотно вкусна гозба!

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам грах с пилешко! Чепя се с чинийката от снимката, че може да се наредя за още една!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. И на нас ни е любимо ястие,но твоят вариант с копър не съм го предлагала и смятам да опитам.....
    Прекрасно ястие,Радост!

    ОтговорИзтриване